Pippi

Jag har bloggat flera gånger den här veckan från mobilen men ser nu att ingenting av det har publicerats. Irriterande? JAPP. Jag är så trött på blogg.se appen så jag spyr. all bloggsug försvinner ju då. Men jag vill inte förslora allt jag skrivit här, jag vet att bloggen finns kvar men jag vill ha allt i samma. Går det att flytta över innehåller och hur gör man isåfall?

För övrigt så mår vi bra, det har hänt mycket sen sist. Novalie visade sig vara allergisk mot pistage och cashew nötter, så nu måste hon undvika ALLT som innehåller spår av nötter. Det är ju värdelöst, och jag tycker så synd om henne. Men vi får lära oss att leva med det bara. Nu är det ju inga problem men det blir jobbigt sen när hon blir större, hon kommer ju i årincip aldrig kunna äta något från ett bageri eller Café, allt innehåller ju spår av nötter!

Hon börjar bli så stor min tjej, hon är envis, viljestark och alldelles alldeles fantastisk. Hon är ROLIG och har humor, (precis som sin mamma...) hon kan göra någonting tokigt och sedan börjar hon as garva åt sig själv. Hon pratar för fullt och säger ganska mycket riktiga ord nu, det är så satans roligt att höra! Det ord som förbrukas mest just nu dock, är PIPPI. Eller "pippipippi piiiipiiiii" Det är det första hon säger när hon vaknar, det sista hon säger innan hon somnar, och det hon säger några gånger under natten. Haha! Hon började fastna för astrids otecknade version för några veckor sen och har som sagt inte velat se något annat sen dess. På påsk fick hon en pippi väska och pippi strumpor av sin gudmor i påskägget, och nu vägrar hon alla andra strumpor. Gullfisan. Jag har nog några lååånga pippi- år framför mig.

Imorgon ska egentligen Noven till sin pappa och bror, men dom är sjuka så hon får bli i Stockholm en natt extra och åka dit på lördag istället om dom mår bättre då.

Snart är det dags för tonårsbossen, kanske kul!





Hejhå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0