Novalie 1 år!

Grattis mitt älskade barn på din första födelsedag! Vilken tur jag har som fick just dig med hem från bb! Dagen har varit kanon och Novalie verkar super nöjd! Vi åkte till dagis vid 8 för att ta foto, som förövrigt blev super bra. Dessutom hade hon så kul! hon kröp omkring och lekte med de andra barnen och sket i mig totalt, vilket känns bra inför starten på tisdag.

Vi tog bussen från dagis 10.20. Av vid Norrköp, handlade snören och tejp, sen hem till Jocke för att hämta tårtan som Linnea hade bakat (SÅÅÅ SJUKT FIN OCH GOD!) Men kartongen var för liten så jag fick ringa Jessica och be henne komma och hämta den med bilen och hjälpa mig att bära upp, kunde ju inte ta tårtan i en hand och Novalie och kassen i den andra. Då var klockan 11.10 ca och det var 50 min kvar tills mammorna + barn skulle komma. Snabb städ, torka, duka, fram med kakor och bullar osv, ge Novalie lunch. Själv slängde jag i mig en vårulle på stående fot. Kl blev 12 och dom kom, jätte mysigt var det. Nova blev så glad för de fina presenterna. Hon fick en sång skiva där dom sjunger om Nova hihi, och instrument från jabadabado eller hur det stavas, tofflor som ser ut som mjuka skor till dagis och ett sett med plast tallrikar, muggar osv :) Jätte fint! Hon har lekt med dom hela dagen :) Tack så mycket för idag!

Har städat och diskat och fixat nu hela eftermiddagen. Novalie somnade efter att alla gått, men endast i 5 minuter. Sockerstin? Hon fick ju givetvis tårta på sin födelsedag! Så kanske var det därför. Nu får hon hålla sig tills hon ska sova för natten.


Kommentarer
Postat av: Madde

Åh vilken fin tårta!

2012-09-27 @ 09:43:41
URL: http://minbebis.com/blogg/medei

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0