Update!

Vilken dag det blev! Mackan och Liam kom hem från akuten vid 4 inatt så dom sov ganska länga imorse medan jag och Novalie var upp vid 7.30 och mös i soffan. För att låta dom vila lite under dagen och bara ta det lugnt så åkte jag och Novalie iväg till Åkersberga och träffade bästa Johanna på världens bästa jobb ur och penn. Jag var lite små nervös när vi skulle ta bilen den långa vägen, men det gick super bra. Novalie sov hela vägen och jag satt och sjöng till radion. Det tog ca 1 timme och 10 min att åka dit. Vi tog landsvägen eftersom jag var rädd att hon skulle skrika, då är det lättare att stanna någonstans för att stoppa in napp eller så. På vägen hem så skjutsade vi Johanna till hennes pappa och var sedan liten wild and crazy och tog motorvägen hem. Det tog ca 40 min. Då vet jag att jag nog tar motorvägen nästa gång. När vi kom hem så ville Mackan ha cigg så jag åkte iväg till coop för att köpa det, helt själv med HÖG musik och fy satan vilken känsla. Befrielse och frihet smakar gott. 

Mamma har nu sagt att jag ska få ha hennes bil här tills min födelsedag så det känns sjuuuukt skönt. Jag kommer få mycket tid att vänja mig och fortsätta mion övningskörning, som detta faktiskt är. Körkortet betydde egentligen bara att jag är redo att övningsköra på egen hand. Jag lär mig fortfarande varje dag. Härligt är det. 

Mackan fick ett ryck i sina mongo fingrar så här på kvällskvisten och håller på och tömmer köket och skåpen på skit och jag ska åka och slänga i Görla imorgon. Jag hittar inte dit men det går nog bra. Det blir första gången jag åker ensam med barnen men det känns ganska bra nu faktiskt. Blir mer och mer trygg i mig själv och min körning. Liam älskar ju att åka bil så han är ju inget problem, det är mest Novalie som piper så fort hon inte ser mig. Men om Liam är pigg så brukar han vara gullig och sjunga för henne. Syskon kärlek.

Jag har ju totalt glömt bort att visa bild på maten som Mackan gjorde till mig i Tisdags när vi firade körkortet. Han gjorde potatis till vilket jag dock inte åt eftersom jag fortf inte vill äta några kolhydrater. Jag äter alltså fortfarande pulver, men kände att jag ville fira lite. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0