Månda hela veckan!

Jag vaknade av en duns följt av ett hysterisk skrik och fick genast hjärtklappning. Vart är Novalie, var min först tanke och jag slängde mig direkt ner på golvet på motsatt sida utan att ens kolla mig omkring. Som att jag på något vis redan visste att hon ramlat ner där. Märkligt. Hon skrek och skrek och Liam kom in från sitt rum och frågade varför hon var så ledsen. Gullbarn. Hon rör sig förskräckligt mycket i sömnen men brukar ändå bara snurra runt på plats eller vakna innan hon "går" iväg. Men inte idag. Jag vet att hon sov, för jag hade kollat det en kort stund innan, men på något vis har hon alltså rullat sig över hela sängen och ner på Mackans sida rätt i golvet. Då kan nämnas att vi har en 1,80 säng och jag ligger längst ut i kanten på min sida så hon har liksom ingen brist på plats. Efter några minuters skrik började hon fnissa och leka igen så det var väl ingen fara antar jag, den här gången också. Det här barnet har slagit huvudet så många gånger att jag börjar undra om allt sitter kvar där det ska där inne. 

Idag ska vi gå till öppna förskolan och leka med Leon och Eddie vad jag vet, men förhoppningsvis lite fler babysar också. Och imorgon tänkte vi testa den andra öppna förskolan i frötuna, har hört att det är väldigt mysigt där. Eller är det imorgon förresten? Efter det tänkte jag ringa Britt och be om att få låna häck saxen så att jag kan klippa häcken och gräset. Ja ni hörde rätt. vi har 2*2 m lite pytte gräsplätt och jag VÄGRAR låna en gräsklippare för att klippa den lilla ytan så jag tänker ta en vanlig sax eller häcksaxen för att ta bort det. Sådeså. Vägrar sa jag. Vägrar!

På onsdag ska jag till täby och sitta hårmodell åt en gammal klasskompis lillasyster. Hon pluggar till frisör och ska typ provjobba på någon salong vad jag förstod det som. Hon fick väldigt fria händer så det här kan bli himla spännande. 

Hela veckan känns faktiskt rätt så planerad. 

Har precis vägt mig och är mycket nöjd med reultatet, återkommer med ett eget inlägg alldeles strax!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0