Kyckling fajitas LCHF

Jag lagade som sagt mat idag, och jag brukar inte gilla min egen mat- Men det blev as gott! Mackan tycker att jag är rätt bra på att laga mat när jag väl lägger manken till, och väl gör det, men jag tycker typ aldrig att det blir gott. Men idag som sagt, Mmmmm. Gjorde as simpelt, kyckling med fajitas krydda gratäng, och zuccini och herekurverts. Massa ost och fetaost. Mumsi.

Recept på min lchf kyckling då:

2 kyckling fileer
herrekuverts
½ Zuccini
1 rödlök
vitlök
hushållsost (typ präst eller västerbotten)
fetaost
fajitas krydda
Tärna kycklingen och stek den i massa olja och/eller smör. (häll i mer efteråt och börja med lite så att kycklingen inte kokas) Ha i hackad rödlök och Zuccini och stek i vitlök. När allt är klart så lägg över det i en ungsform och ha över riven ost och smulad fetaost. In i ugnen till osten är smält. - SÅ JÄKLA GOTT O ENKELT! Till detta kokade jag herrekuverts, men det är nog lika gott med typ sparris. Och en stor god sallad såklart.






Kommentarer
Postat av: siri

Ja jättekul!! Måste absolut göras om! :) å Novalie är också såå sööt!! :) tokfina ögon, får du säkert höra ofta :)

2012-05-04 @ 22:54:16
URL: http://minbebis.com/blogg/mammasiri

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0