Finska eurovision.

Haha, jag sitter här och skrattar högt för mig själv. Mackan skulle vara gullig och sa att vi kunde se eurovision tillsammans när jag insåg att det är semifinal ikväll. Jag satte mig i soffan och började sjunga och dansa lite hysteriskt som alltid när denna underbara underhållning visas. Efter ca 30 sekunder så säger han "ooo, vad har jag gett mig in på?" jag erbjuder mig att flytta in i sovrummet och kolla så han kunde se klart sin värdelösa norska skräckis. "ja tack" fick jag tillsvar. aja, sagt och gjort, jag flyttade in mig och datan till sängen. Bara det att när jag efter 20 min fortfarande inte hört dom prata sådär som dom brukar göra mellan låtarna så undrade jag vad som var fel. Jag upptäckte att dom visst pratar, men på fel språk. så jag kollade kanalen och ser att jag suttit och kollat på finsk tv. Yaya, det va väl inte hela världen, men lite små lusigt. Jag är så glad i kroppen, älskar den här tiden på året! Finalen på lördag, yeaah!

Älskar finska bidraget. "dom fattar vad man säger fast man talar utan ord". alltså jag fattar ingenting haha. Roligt med finlandssvenska. (Förlåt Katie och mina finska vänner)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0