barnmat!

Imorgon ska jag ha omkörningslektion. Det innebär noll babysar in the car. Jag vill inte ha det annars heller men nu får man liksom inte. Och som tur var så har snälla snälla Siri erbjudit sig att passa min Novis när jag kör! Vilken räddare! Jag vet inte vad jag hade gjort annars alltså.
På torsdag förmiddag kommer Sara hit och är med henne när jag har vanlig körlektion. Och på eftermiddag kanske kanske min käre far kommer hit, annars får jag helt enkelt ta med henne i bilen. Likaså på Fredag. Jag vet att jag borde kunna köra med henne i bilen, jag ska ju trots allt snart ta körkort och då måste jag ju ha henne där ändå. Men jag vill inte, jag känner mig inte tillräckligt säker ännu och jag skulle aldrig förlåta mig själv om det hände henne något när jag kör. Nej tack. 

Idag har vi varit på BVC. 7520 g vägde tjockisen, och 69,1 lång! Mammas stora stora fatsobaby. <3
Nästa gång vi ska dit ä 7 juni, så nu ska vi se hur mycket hon går upp när jag ska försöka ge henne mycket lagad mat. Eller jag säger dert iallafall, vi får se hur det går. Jag har nämligen lagat egen mat åt henne idag. Vet inte hur gott det blev, men det märker vi om typ 10 min när hon ska få middag. Jag gjorde några olika rätter. 
Jag utgick från några saker, potatis, snabbisar, köttfärs, morötter. Sen hittade jag en burk majs i skåpet också. Jag stekte köttfärs i taco krydda och mixade med potatis och buljong och majs. Sen mixade jag bara potatis och morötter med lite bujong, den är skit god! Sen mixade jag snabbisar och taco färs med lite majs, buljong och timjan. Och sen gjorde jag en med bara majspure och en med bara morots pure. Vi får se om hon äter det, det blir spännande! 




Kommentarer
Postat av: siri

Nä vi har babyrytmik i morgon så om jag orkar går vi på det :)

2012-05-09 @ 15:17:47
URL: http://minbebis.com/blogg/mammasiri

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0