Lugn sjuk helg.

Alltså sjuk-helg. Inte sjuk helg. Novalie spydde i fredags. Följt av 39 graders feber. Sedan 38.5. Sedan 38.4. Den gick liksom aldrig under 38. Och i hennes lilla gosiga fläsko kropp är det högt. Hon mådde liksom inte bra, men det blev bättre och bättre, medan jag blev sämre och sämre. Nu ligger jag här som en klubbad säl (jag sitter) och mår inte helt prima. Imorse var det riktigt illa, då var halsen helt svullen och jag kände mig febrig, men nu känner jag mig riktigt pigg faktiskt så jag ska se hur det bli imorgon. Känner jag mig helt hundra så går vi till öppna förskolan. Jags tår uppskriven på att få massage kl 13. JA TACK! Det är en tjej som gör sin praktik på familjens hus, så man får massage gratis nu. Det tackar man ju inte nej till som uppesittande ickesovande superdupertrötta crazy-mom liksom. 

Dopet förra helgen var helt otroligt bra, vackert, roligt. Jag kan inte vara lyckligare över min älskade familj och vänner. TACK igen till alla som kom och förgyllde vår dag. Super fina presenter fick hon också. <3

Idag gick vi på visning på nypongatan, (eller så kanske den inte hette, men i mitt huvud så) det var ett 4 vånings radhus. Lugn lugn, innan ni tror att vi varit och kollat på historiens största hus så vill jag meddela att vardagsrummet var en egen våning, köket och matsal likaså. Det var fint, men endel fix som vi inte alls är in for. Vi vill ha något helt färdigt som inte behöver fixas med, det har vi absolut inte tid med. Så det var inte så intressant, men kul ändå att kolla.

Mackan har börjat spela australensk fotboll idag. Han kan nästan inte stå upp. Han lutade sig nyss på diskbänken och halvt viskade " det känns som att hela min kropp ligger på högra skinkan". Jag gissar på en hysterisk träningsverk imorgon och jag kommer förmodligen inte få höra nog om det. Suck, jag är redan trött ;)

Nu ska jag tamin vackra söta babygirl och lägga mig på soffan och vänta på den hemlagade pizzan som mackan fixar. IMORGON är dagen D, dagen då jag ska råda bot på mitt socker beroende. Jag ska sluta med godis och allt vad socker heter, jag kommer förmodligen vara en riktig bitterfitta några dagar framöver men hey, det får ni stå ut med.

Over and out







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0