Recept på aubergine lasande

Jag har ätit den goda maten från igår till lunch, men jag sparade lite så jag kan äta igen sen. Mmmm. 

Recept:
Aubergine
Köttfärs
champignioner
vitlök
paprika krydda
sweet chili sås
sambal oelek
Soja
gröna oliver
1 gul lök
1 dl grädde
cream fraish
Lite krossad tomat/taco sås medium
salt
vitpeppar

Skär upp och stek först aubergine skivor och lägg på en tallrik vid sidan av. Stek sedan köttfärs, lök och champignioner. Ha i resten av grejerna och smaka av så att det inte blir för starkt. Ha inte i för mycket grädde, den ska bli krämig, inte såsig :)

Lägg ett lager köttfärs och sedan ett lager aubergine, och fortsätt varannan tills det är slut. Toppa med riven ost.

muuuuuums säger jag bara! Detta kan man äta även om man inte kör lchf, det är inte jätte mycket grädde i :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0