Ny maträtt

Jag tänkte som sagt göra aubergine lasange ikväll men upptäckte till min stora fasa att vi inte alls hade någon köttfär hemma som jag först trott. Ja jag blev alldeles förskräckt. Vad ska jag nu äta? Men eftersom min kock inte är hemma och kan rädda mig så fick jag helt enkelt improvicera. Jag tog fram det som jag hade tänkt att ha till lasangen och en burk tonfisk. Jag har aldrig ätit varm tonfisk förut så jag visste inte alls om det skulle funka. Men gott som attans blev det! Fick en liten chock vid första tuggan dock, eftersom det inte alls smakat som jag hade förväntat mig. Vad det nu var..



Det här skulle nog funka kanon med pasta, men eftersom jag kör LCHF så är den pasta-fri.

Recept;

Tonfisk
Aubergine
Zuccini
Rysk/turkisk yougurt
vitlök
curry
oliver
tomatpuré
sambal oelek
röd curry paste
salt
peppar

Jag hade även stekt halloumi till, men det kan man givetvis skippa. 

Skär aubergine och Zuccini i tunna skivor och lägg i oljig panna. stek på tills de fått fin brun färg och är "genomstekta". Lägg på en tallrik brevid.
Fräs vitlök i olja och tomatpuré. Ha i rysk yougurt, (det avgör lite hur mycket "sås" du vill ja, så häll i efter behag) Krydda med curry salt och peppar. Hacka oliver och ha i (kan bytas mot tex paprika eller lök). Ha i en sked sambal och lite röd curry paste eller något annat med "sting" i. Den här lilla mängden gör inte maten stark, bara smakfull. Så vill du ha strarkt så häller du på mer av något ovanstående. Tillsätt tillsist en burk (eller två) med tonfisk. Häll av vattnet först.

tog ca 15 min att göra allt, lätt som en plätt!

Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

det såg faktiskt gott ut :)

2012-06-06 @ 18:54:15
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0