Min teori


Igår ville jag testa min teori om att Novalie sov så dåligt den här veckan för att hon är ostimulerad och uttråkad eftersom vi bara varit hemma hela dagarna. Det kunde ju såklart vara tänderna också men hon va inte alls så här när hon fick första tanden så jag trodde ändå på min teori- Och jag hade rätt! Eller man kan ju inte bygga en teori på en dags resultat så vi får väl se inatt. Vi gick alltså till öppna förskolan igår så att hon skulle få leka av sig och träffa andra bebisar. Det var bara 3 till där men hon hade mycket utrymme att leka och krypa. Efteråt gick vi och handlade och tog en promenad i det härliga vädret. När vi kom hem lekte hon lite till innan maten och sen vid 19.30 blev det välling i sängen som vanligt. jag gick in en gång för att lägga henne ner och då somnade hon. Hon sov någon timme innan hon vaknade som vanligt men den här gången behövde jag inte ta upp henne, hon somnade om. Sen blev det som tidigare, att när jag gick och la mig så började hon sova oroligt igen och vaknade titt som tätt och gnällde osv. Då flyttade jag över henne till vår säng direkt, jag orkade inte böket. Och då sov hon! Ända tills klockan 8.20 imorse. 5 min efter att L vaknat- SKÖNT! Jag sover piss dåligt när hon ligger brevid eftersom hon vaknar och piper om jag vänder mig med ryggen mot henne = samma ställning hela natten. Men det var ändå bättre än att gå upp var 5e minut. Dessutom rör hon sig så mycket så flera gånger har jag dragit upp henne från fotändan. Jag ska testa teorin idag också då vi ska till parken och träffa andra mammor, då ska hon få krypa runt i gräset och urforska.

Ikväll ska vi ha myskväll här hemma. Mackan ska köpa lite plock från saluhallen på väg hem från jobbet, och så ska vi kolla på film och äta gott. Ska öppna en av flaskorna vin jag fick på min födelsedag också och testa de nya AS fina vinglasen jag fick från Sosso också. Myspys.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0