Lägenhet

Mackans mamma, barnens famor kom förbi förut för att ta Novalie på en promenad så jag och Liam kunde vila lite. Dock tyckte inte han det var någon rolig idé så det blev ingen vila, men vi hann se lite film och plocka upp i köket iallafall. När dom kom tillbaka så skulle Novalie sova men det tyckte inte hon heller var någon rolig idé, hon sov i 20 min istället för 1-2 timmar som hon brukar vid den tiden. Jaja, hon ligger inne i sängen och leker nu så jag får väl hoppas att hon somnar så att hon inte blir sådär jobbig ikväll. Dock ska hon inte få sova efter kl 16. Renee stannade även en stund och åt macka med Liam och läste lite saga. Hon frågade om jag ville gå och sova en stund, vilket jag ville, men just då vaknade Nova så det blev inget med det. Men om L är frisk imorgon så ska han till dagis, och då kan hon gå ut på en promenad med N igen så att jag kan sova lite. Jag tar nsätan förgivet att denna natten blir lika jobbig som den förra. Vi får väl se.

Jag ringde roslagsbostäder för att höra vilken dag det blir visning på en lägenhet som vi hade köplats 3 på. Att dom två innan oss skulle falla bort på något sätt kändes ganska otroligt men jag har ändå haft hopp. Nu när jag ringde så berättade hon att vi ligger 1a! De andra två hade inte hört av sig i tid och alltså fallit bort automatiskt. Gubben som bor där nu var tydligen lite "skum" som hon sa, och hade inte svarat på hennes samtal, men så fort hon får tag på honom så ska dom ha visning och vill vi då ha den så är den våran vad jag förstod det som. Så det är bara att hålla tummanra att allt går som det ska och ingen osynlig plötsligt kommer upp och ska ha förtur. Lägenheten är en 4a på 103kvm och ligger precis bakom hamnen nere på stan. Perfekt område för oss! Gångavstånd till stan och nära bussar. Och ÄNTLIGEN får barnen egna rum och sover förhoppningsvis mycket bättre på nätterna. Och äntligen kan man köpa lite leksaker till Novalie också, det har ju knappt fått plats så hon har inte mycket alls. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0