Förskola

1 Oktober börjar Nova på förskolan. Samma som Liam. Jag har varit där 15943423 gånger, men har aldrig fått någon formell introduktion om verksamheten eller planering osv. Har heller inte varit inne på den avndelningen där Novalie ska gå. Så imorgon kl 9 så ska vi dit och få en rundvisning och gå igenom lite. Först ska vi träffa Någon Ann tror jag, som är ansvarig, och sedan ska vi prata lite med Carina som är en fröken på Ls avdelning. Han ska byta till en större avdelning i Augusti så dom kommer inte ha så mycket aktiviteter tillsammans. Men det gör inget, jag tycker det är viktigt att dom får vara själva och bli sina egna personer, på ett sätt som jag inte tror är möjligt om de går i samma avdelning. Men jag är glad att dom är på samma förskola. Dessutom så för dom ihop alla avdelningar efter typ kl 16 eller så. Så lite får dom ju stå ut med varann :) Jag har en bra känsla inför det här, det ska bli kul att gå och prata med dom imorgon. Även om det känns lite läskigt och jobbigt i magen att någon annan ska ta hand om min bebis på dagarna från och med i höst. Det är väl en vanlig känsla antar jag. Är det något speciellt man bör tänka på när barnen ska börja på förskola? Tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0