Bajs och sol

Vilken härlig dag det blev! Novalie och jag gick iväg för att leta efter Henriksdals busshållsplats som ligger ca 20 min härifrån. Men en väldigt konstig väg som inte gick att förklara så vi fick leta oss fram och fråga folk. tillslut hittade vi och hoppade på bussen till Orminge där vi mötte upp mamma på hennes jobb. Hon ville nog visa upp Novalie, stolta mormor. Efter en kort stund gick vi till orminge där mamma gick på systemet och jag letade efter en toalett eftersom jag blev sådär AKUT SJUKT skit nödig. Ni vet när allt annat bara försvinner och man känner att man typ skulle kunna sätta sig på golvet framför alla bara för att få ut det. Det var jag nämligen nära på att göra senare. Men vid tillfället var jag nöjd och vi gick till bussen tillbaka mot Henriksdal. Men just som vi påbörjade den 20 min "långa" promenaden hem igen så blev det akut igen. Jag höll på att dö. Mamma bara skrattade åt mig och sa att det finns en bar längre fram där vi kunde stanna. Jag såg en blöja under vagnen och funderade på riktigt om jag skulle använda den på något vis. Men jag klarade mig till baren och när jag kom ut hade mamma beställt två glas rosé. MUMS. Det var strålande sol, klarblå himmel och vindstilla. Precis vid vattnet och båtarna. Underbart var det. Pappa ringde och frågade vart vi va och blev super sotis för att vi var på hans "favorit ställe" utan honom så han hoppade på cykeln och kom dit. Elon skulle ju komma så vi började röra på oss mot andra sidan så att det inte skulle bli så svårt för henne att hitta oss. Vi gick istället till jimmys steak house, också vid vattnet. Och tog ett glas till. Dit kom även Elon och förgyllde dagen ytterligare. Men vi blev alla hungriga så det blev ett stopp på texas long horn som ligger precis vid mamma och pappas lägenhet, även det vid vattnet. Det var alltså en väldigt solig och härlig dag denna Onsdag bjöd på. Hoppas på samma väder imorgon! Jag kör max till Haninge och hämtar Linnea och sedan åker vi iväg mot Grisslehamn. 


Kommentarer
Postat av: Therese

Gud så fina ögon! :)

2012-06-21 @ 23:43:22
URL: http://theresemadeleines.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0