Örebro trip

Vi har verkligen haft det helt underbart på vår lilla mini resa! Så jäkla kul och mysigt. Jag fick alltså det här i present av Mackan och hans päron. Vi lämnade ungarna hos dom igår vid 11 tiden och sedan styrde vi bilen mot Örebro. Vi stannade i enköping på vägen och käkade lunch på ett jätte mysigt litet hål i väggen. Väl i Örebro så svängde vi av mot eurostop för att Mackan skulle köpa en öl som han kunde smutta på medan jag fick massage på kvällen. När vi ändå var där så ville jag gärna åka förbi Lundby (som ligger 3 min därifrån) där jag är uppvuxen. Jag ville åka förbi och titta på huset där jag bodde och sådär. Det blev en riktig nostalgitripp förbi gamla skolan och alla gamla kompisars hus osv. Vi stannade och tog ett smyg foto som jag mmsade till pappa. Därifrån ställde vi in google maps på röcklinge, som inte fanns med på gpsen. Vi hade tur för det visade sig vara närmare att åka via vivalla lundby så vi var där på 10 min. Så sjukt mysigt ställe var det! Vi bodde i en lappkåta med öppen brasa och tända ljus. Brasan var dock inte tänd för det var för varmt. Vi fick kaffe och te när vi kom och sen spelade vi lite yatzy innan jag skulle få min 60 min massage kl 18. SÅ SJUKT SKÖNT. Hon hittade massor med knutar och annat skit som man får när man sitter vaken om nätterna. Det var väl behövligt. Sen åt vi mat och spelade frågespel och drack vin. Vi bara var. Så underbart. Sen gick vi och la oss vid 24 och sov till 8.50. När hände det senast liksom? Vi ville ha frukost kl 9 så vi skulle hinna med en promenad efteråt.

Vi gick upp i skogen och följde lite konstiga vägar som vi blev rekomenderade och hamnade vid ett kalkbrott. Det var skit fint, jag har aldrig sett ett sånt förut. Inte på det viset iallafall. Det var helt turkost vatten och en liten strand på ena sidan. Super fint, jag hade lätt badat om det varit lite bättre väder. När vi skulle därifrån så blev vi jagade av getingar och bronsar så det gick jäkligt fort tillbaka till gården vill jag lova. Vi måste ha sett himla roliga ut. Kameran har såklart börjat flippa och tar bara bilder när den vill, så det blev inte så många, men jag lägger upp det jag har imorgon. 

Efter promenaden så packade vi ihop oss och begav oss till Gustavsvik, ett äventyrsbad i Örebro. Jag var där jämt när jag var liten men har inte vart där på många år så det var himla kul att se hur dom gjort om. Det såg typ exakt likadant ut som det gjorde då, fast dom har tryckt in lite fler rutchkanor och annat spännande. När vi kom dit och skulle betala så frågade dom om vi ville lägga till 40 kr för att få tillgång till relaxen med egen bar, bubbelpool och gratis solning. Eh, ja tack? Så vi gick runt i morgonrockar och njöt igen. Vi tog en öl i baren (alkoholfri för mig eftersom jag skulle köra) och la oss i bubbelpoolen. Löste korsord, pratade, njöt. Noll stress. Vi badade lite och åkte rutchkana mellan varven men hamnade av någon anledning alltid uppe vid relaxen igen. Det var så satans skönt. Sen gick vi och solade såklart, men jag råkade stänga av knappen för under kroppen så jag fick bara "sol" från brösten och upp. Snyggt. Verkligen.

Jag släppte av Mackan hos hans kompis i Norrtälje på vägen hem innan jag hämtade ungarna. Och oj vad jag har saknat dom. Hann pussa och krama lite på dom innan dom somnade ganska fort. Sen satte jag mig i soffan och käkade sushi och kollade på tv. Och här sitter jag fortfarande. Tänkte gå och sova snart.

Vi har haft det så underbart, men jag är glad att vara hemma med barnen igen. Jag är så glad att vi har haft möjlighet att komma iväg och göra saker och har så snälla föräldrar som stället upp och gärn umgås med sina barnbarn. Jag tror det är viktigt att få lite tid själva ibland. Jag har helt ny energi och känner mig lite som en ny människa.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0