mat


Nu är vi hemma i Norrtälje igen. Jag har försökt blogga under veckan men jag blir så satans less så jag gav upp.

Nova har verkligen utvecklats i matväg den här veckan. hon har ätit köttbullar, blodpudding, fisk, pannkaka, alla möjliga olika sorters frukt och grönsaker, mackor, skinka. osv osv. och allt har varit enligt normala recept. Inget special anpasat för henne liksom. Jag har slutat bry mig om kryddor, salt osv. Ja, inga enorma mängder såklart, men normala. I min egen mat så älskar jag ju ett kg salt i, som den turk jag är. Men har jag såklart på i efterhand isåfall. Mamma hade köpt en burk med barnmat från 1 år, som reserv bara ifall det skulle behövas. Och igår blev det blodpudding för ungarna, men eftersom Nova hade fått lite ont i magen på kvällen sist hon åt det så fick hon den här barnmatsburken istället. Och hon slukade nästan hela! Det var en sån där större burk, inte dom 240 ml eller vad det nu är i dom andra, utan en dubbelt så stor typ. Oj så stolt jag blev. Den var ju såklart godare än dom andra eftersom det är större bitar och mer smak. Men jag ska inte ge henne barnmatsburkar alls i vanliga fall, utan bara som nu, i nödfall. Känns läskigt men ändå väldigt skönt och naturligt att Novalie har blivit så "stor", att man inte längre behöver anpassa allting, hon är liksom ett BARN nu, och inte lika mycket bebis. Konstigt faktiskt.

Står gör hon också, hon tar tag i något och sen släpper hon och står själv tills hon upptäcker det och blir en fegis och sätter sig ner. Hon vågar inte riktigt stå ännu, men hon kan. Så det är nog bara en tidsfråga innan hon släpper helt och sen så småning tar några steg. Mammas stora tjej.

Ikväll skulle vi ta med barnen och gå på blues festivalen här i Norrtälje. Vi ville gå själva men fick ingen barnvakt så vi tänkte ta med som en liten stund och lyssna på musiken och mysa, men Mackan var där igår och tyckte det var alldeles för röjjigt för att ta med dom dit. Så han sa att jag kunde gå istället så kunde han vara hemma med dom. Vilket jag egentligen ville, men det kändes inte helt rätt då det är en av hans favorit artister som uppträder ikväll. Så jag sa att det är klart han ska gå så är jag hemma med barnen. Så nu har jag laddat med ostbågar, cola zero och lite bra serier. Men jag har en känsla av att jag hinner somna innan jag hinner börja. 

Nu har iallafall barnen somnat och jag har lite egen tid i soffan. SKÖNT.



Kommentarer
Postat av: siri

Svea står också upp hela tiden! Hon står själv i en minut typ men försöker man få henne att gå mot en så fegar hon och sätter sig ner :p har faktiskt också börjat strunta mer i att anpassa maten.. försöker undvika salta men hon får typ det vi äter nu. Och de har släppt och hon äter massor!! :) sjukt hur stora våra barn blivit! :)

2012-07-28 @ 20:02:25
URL: http://myfairytale.vimedbarn.se
Postat av: siri

Nä vi fixar bara väggarna.. haha :) slipa, spackla och slip igen å sen måla... såg förjävligt ut. Hon hade målat sjäkv utan att göra något rarbete så de blev desto mer för oss att göra..

Vi är igång m hallen också.. sen ska vi fixa barnrummet å sen skiter vi nog i resten... orkar fan inte göra om alla rum å de kostar ju litd också.. surt å lägga ner massa pengar på nått som inte är ens eget också så.

2012-07-30 @ 08:47:55
URL: http://myfairytale.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0