Mamma sjukling <3

Usch vilken ångest jag har haft idag. Redan imorse när vi vaknade så kände jag att det finns inte en chans att Novalie kan följa med till furuvik. Jag får vara hemma med henne tänkte jag. Fast det går inte för då kommer inte Mackan och Liam dit eftersom han inte har körkort. Mackan får vara hemma? Nej fy så tråkigt. Novalie får följa med ändå och bara sitta i skuggan i vagnen? Men hur kul har hon då? Och hur kul får Liam då? Nej, jag ringde mamma för att bolla lite och undra vad hon tyckte vi skulle göra. Att avboka resan var ingen alternativ då vi inte skulle få ett öre tillbaka. Hon sa att jag skulle åka ner med henne till sjukhuset till att börja med. Så det gjorde jag, vi fick en tid kl 11. Vi har varit hos läkaren vad som känns som 100 gånger sen hon föddes, alltid pga av slem och hosta, men dom säger alltid samma sak- "Det är ingen fara. bara lite slem" Eller "ge henne en alvedon och lite slemlösande". Men aldrig har det hjälpt. Idag kollade hon i Novas öron och sa direkt, "ojdå, här har vi en ordentlig öroninflammation". Och samma sak på andra örat. Stackars mammas hjärta. Inte så konstigt att hon inte har sovit på en vecka. Jag vet ju själv att öroninflammation gör ondast på nätterna. Och jag som har varit så frustrerad och arg över att hon bara skrikit och pipit konstant hela nätterna. Usch, stackarn. Jag ringde iallafall mamma som sa att jag kunde komma ut med Nova till henne på landet. Hon börjar sin semester idag och skulle ut med en kompis. Så jag ringde renée och frågade om jag kunde låna hennes bil ut till landet, och det fick jag såklart. 

Så med lite ångest och skuldkänslor så körde jag ut henne till värmdö, hon sov nästan hela vägen dit pluttan. Men så fort vi kom fram så började hon skratta och vara super glad. Hon älskar att vara där och hon älskar sin mormor, så det kändes ganska okej ändå. Jag vet att hon har det roligare och bättre där ute i några dagar :) Kanske är det mitt samvete som talar, vem vet. Men jag tror nog faktiskt det. Mammas älskling <3

imorgon kl 8 kommer Sara, F och Eddie hit och så åker vi och handlar lite små grejer innan vi åker mot furuvik. Det ska bli jätte roligt att komma iväg ett par dagar och bada och kanske fånga lite sol. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0