Trött, tröttare, Amanda...

Jag ser nu att inlägget jag skrev på bussen påväg hem till mor och far igår, publucerades idag mitt på dan. Det var märkligt. Ja, jag var alltså inte på väg hem från lakritsprovningen idag på dan, utan igår. Om det nu är någon jävel som bryr sig. 

Jag är så sjukt trött, den som trodde det var semester att vara mammaledig trodde ju helt fel. Om man är hemma så finns alltid 10 tusen saker att göra, men det vill man ju helst inte vara så man planerar ju gärna in massa saker varje dag. Helst så mycket som möjligt så man bara stressar runt som en idiot och försöker klämma in allt på en och samma gång. Måndag och Tisdagar är alltid samma. Öppna förskolan och babysim. Sen planerar jag gärna in saker efter simningen. Och så passar man på att träffa vänner ons,tors och fredag. Sen ska man hämta på dagis, och sköta allt sånt också. Jag ska nog försöka sakta ner lite så jag hinner njuta också. 

Någon dag ska jag skriva lite om min sanning som mamma. Hur jobbigt jag tyckte att det var i början. Det kan nog vara kul att läsa senare när man inte minns hur det kändes när ängeln kom till mig.

Nu ska jag sätta på någon serie på datan och dricka lite cola zero. Det är min drog.

Over and out




Mackan och jag den sommaren vi träffades <3

Kommentarer
Postat av: Flussinuskan

Ja, det hade varit kul att höra hur det faktiskt är och inte bara hur rosenrött och underbart allt är.

2012-01-26 @ 20:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0