Öppna förskolan

Goddag mitt herrskap.

Novalie sover, Liam kollar på tv och hamrar i allt så jag passar på att blogga lite från datorn. Idag var jag och Nova på öppna förskolan som vanligt på måndagar. Its our thing. Vi planerar en öppna förskolan med bara mammor någon kväll och dricka lite vin. Det kan komma att bli ett rätt så passande namn för gruppen efter några glas vin, det vet man aldrig. Men det vore himla roligt iallafall. Idag gjorde vi fotavtryck i gips där. Det blev ganska fint tror jag, vi ska få dom nästa vecka. Just som vi är klara och jag får tillbaka Nova av pedagogen som höll i henne så la hon av världens största brakskit (Vad är det för jäkla skills hon sitter på?? Värre än alla jag känner) så att pedagogen brast ut i en ordentlig skrattattack och tyckte det hela var lite lustigt. 

På onsdag ska jag åka in till Stockholm för att gå på lakritsprovning. Jag fick det av mackish i julklapp förra året men det har inte blivit av att jag gått förrän nu. Det ska bli himla gott! Novalie ska vara hos mamma och pappa då Marcus jobbar, så då åker jag dit och sover där efteråt eftersom det blir så sent om jag ska åka hela vägen hem. Nejtack.

Igår smakade Mackan på min bröst mjölk, efter lite tjat från min sida. Hans missbedömning slutade med att han fick in jätte mycket i munnen och fick nästan en kallsup, medan jag fick ett blåmärke eftersom det såklart gjorde jäkligt ont. Detta skriver jag bara för att jag kommer vilja läsa om det senare i livet. Jag inser att det är lite mer än vad vissa av er vill läsa. Men läs inte då. Vi bestämde oss också för att inte prata med varandra på hela kvällen, utan allt vi ville säga skulle vi sjunga. Det var lite lustigt när jag kollade på spårlöst och grät. Det blev rätt oseriöst när jag grät och samtidigt sjöng hur sorgligt det var. Men roligt var det!

Nu ska jag leka med det vakna barnet.

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0