Stackars Novalie

Inte nog med att hon är sjuk, jag har gjort illa henne två gånger idag! Ena gången var i morse när jag skulle ta min mob som lät, menvar alldeles för slapp i handen så jag tappade den på hennes ansikte. Så jävla sääämst är jag! Hon skrek som en stucken gris och grät och hade jätte ont lillan. Eller egentligen tror jag mest att hon blev rädd, men hon fick ett litet rött märke i pannan. Pluppan. Sen ringde dom Mackan från dagis och sa att han hade 39,3 graders feber så Jessica var snäll och hämtade honom och körde honom hit. Hon la honom i soffan och där ligger han än.. Men jag gjorde nyponsoppa åt honom förut och Novalie gnällde så mycket så hon fick sitta i bärselen. Paniken steg ju mer hon pep och ju mer Liam tjatade efter nypon soppa. Jag tog fram en sked för att hälla i pullvret och råkade klämma Novalies fot i besticklådan när jag stängde :( Dock inte så hårt, men tillräckligt för att hon skulle få ont. Känner mig totalt värdelös trots att jag vet att det inte var meningen och att det inte var så illa. Jag kunde dock inte låta bli att hånskratta lite åt mig själv för det kändes så jävla givet att något skulle gå fel. Det är ju inte som att något har gått min väg de senaste dagarna. Det känns som att allt jag rör går sönder eller får ont. Nej nu ska jag sluta detta gnäll och gå och ta hand om kaoset. Barnen är iallafall lugna, ena somnade och den andra sitter och kollar på film i soffan. Snart kommer mackan hem och lagar mat åt oss. och han har köpt godis också. Bäst är han!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0