Jag minns när jag var 12 år, 1999, jag sat...

Jag minns när jag var 12 år, 1999, jag satt och läste i en tidning on Whitney Houston och det skrevs om hennes droproblem och någon mifflo läkare sa att hon troligtvis inte skulle överleva millenium skiftet. Jag minns att jag grät. Hon var redan då min stora idol och förebild inom musiken. Jag var förtvivlad och orolig att hon skulle dö utan att jag hann se henne live. Tiden gick hon överlevde millenium skiftet, och åren därefter. Jag drömde om att se henne på en stor scen. Jag satt och skrev brev till henne på mitt rum och bad henne sluta knarka, bad henne ta bättre hand om sig själv och sluta vara egoistisk. Dessa brev skickades såklart aldrig utan hamnade på hög nånstans. 2010 kom hon till Sverigr och det fanns längre inga ursäkter. Jag begav mig till globen. Jag grät några gånger men det var inte som jag hade väntat mig. Hon var risig, förmodligen hög och bakfull. Hon sjöng fel och kunde inte längre gå upp i gamla toner. Men ändå. Det var Whitney houston. Min idol. Vila i frid och låt din musik leva vidare. Novalie ska precis som jag sjunga whitney låtar och sprida den. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0