Sjukt god lchf sås till hamburgare!

Vi skulle äta hamburgare till middag idag och genast kände jag en liten suck, för det goda med hamburgare är ju brödet och såsen. Och vi hade ingenting att göra någon god sås på. Men som vanligt började Mackan fundera och exprimentera och fick en snilleblixt. Resultatet blev serverat på min tallrick och jag höll nästan på att smälla av. Så sjukt äckligt god sås/dressing! Brödet blev jag utan men till min förtjusning så märktes det inte ens av! Och jag är kräsen ska jag tillägga. Istället hade han skurit röd paprika och använde som "lock"

Butter BBQ sauce LCHF

200 g smör
1 dl turkisk yogurt
1 tsk paprikapulver
2 msk soja
1 nypa salt
1 nypa vitpeppar
3 vitlöksklyftor
½ tsk chiliflakes krydda (eller chilipulver om man inte har flarn hemma)
1 kapsyl liquid smoke.

Mjuka upp smöret i mikron eller låt det stå framme i 30 min. (det ska inte vara smält) I med alla ingridienser utom yogurten i en bunke och vispa runt med smöret. Blanda tillsist i yogurten med en sked.

Det blir som en sjukt god bbq dressing, fast helt lchf style. 



Glöm för tusan inte baconen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0