Bebis som vägrar sova

Novalie är sjukt jobbig just nu, men också sjukt gullig. Hon låg i sin säng och drack välling, det såg ut som att hon skulle sova men 1 min senare när jag gick in så stod hon upp och drog i figurerna som hänger ovanför sängen med en hand och höll i sängkanten med den andra. Nu har vi en liten pågående fight där jag lägger henne ner på rygg och i samma sekund vänder hon sig på mage och ställer sig på alla fyra, tar tag i räcket och vips så står hon upp och flinar. Och så samma sak om och om igen. Suck. Men jag kan ju inte låta bli att ta kort på henne och skratta åt henne, och det gör ju absolut inte saken bättre. Nåja.

Middagen blev alldeles gudomligt god. Känns sjukt att man kan äta hur mycket bea man vill, och fy så gott det är när man gör den själv. Sån där äcklig på burk tycker jag inte om. Då tycker jag det är godare på flaska när man köper, men inte lobajsers.

Imorgon ska Mackan och Nova in till Stockholm och hälsa på på hans jobb, han vill åka och visa upp Nova. Det förstår väl jag det:) Sen ska dom sova hos hans kompis, denne samma som är här nu. Dom vet inte vad dom ger sig in på att gå med på det, man vet ju aldrig när Novalie bestämmer sig för att sova eller vara vaken, och när hon är vaken ska helst flera vara det. Men fyfan vad jag ska ha det skönt. Det är andra gången sen Novalie föddes som jag sover ifrån henne, och första var jag så full så det räknas inte för då sov jag inte. Jag ska ligga på soffan och kolla på serier och äta god mat och dricka ett glas cola zero, och sen ska jag sova heeela natten. Ja iallafall så intalar jag mig själv det, men förmodligen så kommer jag vakna 1 gång i timmen som vanligt.











Kommentarer
Postat av: Siri

men gullfia.. ligg ner i sängen!! :) hihi.. visst e de typiskt när man inte kan låta bli att skratta åt dom när dom hittar på knasigheter :) gör ju inte så dom slutar precis ;) haha.. :)



inte alls avis på din middag.. själv slängde ja in några torra fiskpinnar i ugnen å gjorde lite potatismos.. inte alls lika gott som din midddag =P

2012-04-25 @ 21:48:03
URL: http://minbebis.com/blogg/mammasiri
Postat av: Elon

Haha farligt! Snart smiter hon ur sängen :)

2012-04-25 @ 22:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0