vecka 22

Idag åt jag kakor till frukost. Jag gav den sista mackan till Lillherren här hemma, och hans baby gröt är inte så god så jag avstod den. Därför blev det istället kakor. Jätte gott, men fick lite ont i magen. De nya marabou schwizernöt cookiesarna är hur goda som helst! 

Tänkte tvätta lite idag men Mackans nycklar är spårlöst försvunna. Jag ska anmäla dom till programmet. En riktig snyft historia, jag ser det framför mig. Jag letar efter dom, och i slutet på programmet när vi hittar dom så gråter vi en kvätt och är så tacksamma för att vi har varann. (ja, det är bara mackan som har nycklar till tvättis)

Våran altan har bara morgon sol, vilket är väldigt synd.  Resten av dagen vilar solen på andra sidan huset mot vår baksida. (Jag funderar starkt på att flytta över altanen dit) Därför lade jag mig på vardagsrums golvet, på ett par soffkuddar och solade. Varför gick hon inte ut, tänker ni kanske nu. Och det ska jag tala om för er.. Jag är för lat för att åka ner på stan och lägga mig i parken själv. Och gräsmattan på baksidan (vår framtida altan), kryllar av spindlar. Därför kan jag inte ligga där. Visst, det finns gräsmattor överallt i området men jag kände mig inte så sugen på att lägga mig ensam nånstans i en korsning där folk normaltsätt inte ligger. 

Snart ska jag packa väskan och bege mig ner på stan och möta upp min man. Vi ska, tro det eller ej, åka till gymmet och träna. Han ska köra sina grejer och jag ska bara befinna mig som stöd på en crosstrainer eller ett löpband. Det är ungefär den träningen jag klarar av nu för tiden. Att lyfta vikter är det inte tal om, inte heller maskiner som innefattar träning av magmuskler eller ben eftersom jag får sjukt ont av detta. Så det är rätt begränsat men det blir nog trevligt ändå. 

I lördags var vi på Grönan, hur mysigt som helst. Dock var det öppningsdagen så vi var ju inte direkt ensamma. Om man nu nånsin är det på Grönalund. Men till råga på allt så var det idol audition på cirkus, och halva Sverige var på skansen, så vi fick vänta på 4 bussar när vi skulle hem eftersom barnvagns platserna var fulla på alla. Jag var lagom road över detta, och tyckte självklart att jag var liiite mer värd en plats där på en dom som var där. Men tydligen får man inte kasta av folk sa Mackan, jag förstår inte? 

I går hade vi storstädning här hemma och sedan åkte vi ner till parken och grillade korv och lekte. Sara och Fredrik och Jocke kom förbi, och sedan fick vi sällskap av Abbe, Henke och Ben. Mycket trevligt må jag säga. Jag fick dessutom några fräknar. Fy satan vad jag älskar solen och sommaren! Muuums.

Nu måste jag göra mig iordning för träning. Öööh

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0