Måndag

Jag förstår ingenting! Jag försökte mig på att skapa en sånd där graviditets grej i sidan här. För det var ju tydligen "så himla lätt", som Pullan sa. Men ack så oteknisk jag är. Detta är helt enkelt inte min grej. Så nu får det se ut som det gör tills någon vänlig själ erbjuder sig att hjälpa mig att ändra på detta. Erbjudanden mottages tacksamt.
Igår hade vi en riktig hemma pysslar dag. M gjorde ordning altanen medan jag och L lekte och dansade och stökade till här inne. Dock städade vi undan efter oss och pysslade med liten annat också. Sedan begav vi oss till Ica för att inhandla lite ingridienser till allt bakande som vi hade planerat för dagen, men även lite färskt bröd då vi skulle göra brunch. Scrambled eggs, bacon, prinskorv, mm. Det var otroligt gott och jag kan säga att jag åt ingen middag igår. Det var nästan så att jag inte kunde gå. Men trots detta så ställde jag mig och bakade köttbullar eftersom jag hade lovat L och M att de skulle få köttisar. Det var första gången jag gjorde mina egna och jag kan bittert meddela att de smakade skit helt enkelt. Den lilla verkade gilla det dock men det var verkligen inte gott. Det stod i mitt hemliga recept att jag skulla ha i "massor med vitpeppar". Vem fan skriver "massor med vitpeppar"??? jag behöver MÅTT! Jag hade såklart i massor med vitpeppar eftersom jag inte vet att det smakar skit. Och det gjorde det vill jag lova. M försökte vara snäll och sa att det inte var så farligt medan han satt där med sina 3 köttbullar och 4 potatisar dränkta i hans egna gräddsås. Har ni sett M??? Han blev inte ens mätt på 3 köttbullar när han var nyfödd! Han kan äta 25 köttbullar utan problem. TILL MELLANMÅL, innan maten. och så tror han att jag går på när han med 3 köttisar på tallriken säger, "det var inte så farligt." Jag smakade på den själv tillslut och slängde alla.
Som tur var så bakade jag dumle kakor också som smakade helt gudomligt gott! Det absolut godaste mästerverk jag fått äran att smaka på. Kan svära på att gud själv var en del av dessa ljuvligheter. Nej det fick inte upp min självkänsla det minsta faktiskt. Jag ska aldrig mer laga mat.
Nej nu är det dags att göra något jag är bra på: Äta!
Här kommer lite ulovade bilder, på magen bland annat. Och så klart de gudomliga kakorna igår.

Kommentarer
Postat av: sosso

Hahaha 3 köttbullar och mätt. joo tjena.. vad var det 7 cheesböörgare och en meny som beställdes för några veckor sen som fyllekäk!

Och dööh skicka en kaka döööh!

2011-03-28 @ 16:52:55
URL: http://sosson.myshowroom.se
Postat av: Erica

Hej! :) Vad kul att du skrev! Nej, men tiden brukar rulla på rätt bra när man är gravid, så snart är vi nog i september ^^



2011-03-28 @ 20:02:43
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: Qken

Jag har gjort dumlekakor många ggr,men dom såg inte ut sådär..skumt vad olika det kan va..Vilket recept gick du efter?Dina såg mycket godare ut.

2011-03-30 @ 11:46:21
URL: http://qken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0