Matstol och julmys

God morgon!

Skulle egentligen ha åkt till Åkersberga och Stockholm idag men planerna blev ändrade så vi har en mysig dag här hemma istället. Det var länge sen faktiskt. Novalie ligger i sängen och sover fortfarande. Hon fick 3 månaders sprutorna igår så det är förmodligen därför. Vissa barn kan få så att dom sover extra mycket ett par dagar, eller feber eller liknande. Men det verkar hon ha sluppit iallafall. Lite extra sömn dör man inte av ;) Hon var ÄNTGLIGEN över 5 kg som jag kämpat så länge för! 5055g väger hon. Det är absolut inget fel på hennes vikt, jag har bara velat att hon ska väga det :) Hon är 61 cm lång, så en riktig långstånk är hon. Vacker och underbart! Efter BVC igår så gick vi in på Öppna förskolan där Sara och Eddie var, och massa andra såklart. Där åt vi skink smörgår och gröt. Jätte mysigt! På kvällen följde jag med Sara till stallet. Mackan och Fredde var här hemma med barnen. Jätte kul var det. Satan vad jag saknar ridningen! Men jag nös riktigt ordenligt och blev väldigt täppt så jag antar att jag blivit allergisk. Men det går nog att lindra ifall jag nu bestämmer mig för att testa på det igen. Vi får se!

Idag ska jag rensa ut Novalies garderob, hon har väldigt mycket kläder som är för litet. Nog för att hon fortfarande får på sig stlk 50, men det börjar bli tight, dessutom har vi helt övergått till 56, så det känns onödigt att det andra ligger där och tar massa plats. Snart är det dags att börja köpa lite 62 också kläder också, fast den storleken kommer hon nog behålla ganska länge. Ska även slå in lite julklappar som ligger gömda. Nu är ju inte Liam här så nu kan man lägga alla klappar under granen. Att göra det när han är här är dödsdömt. Då finns inga klappar kvar :)

Jag har så mycket att se fram emot! Jag är så lycklig! Imorgon är det marknad nere på stan, svin mysigt! På Fredag ska jag och mackan till Täby och trängas med alla andra som väljer att åka dit istället för något annat centrum i hela Sverige. Men mysigt och kul ska det bli! På lördag är det julafton, vi ska till Renee och Bosse. På juldagen ska vi till mamma och pappa. Sen kommer förhoppningsvis min älskade SOSSO hit några dagar och hälsar på oss. Och så ska jag gå ut en kväll med Sara. Käka middag och gå ut och ta några glas vin kanske?! Och sen är det nyår, då ska vi till mamma och pappa igen. Och sen börjar babysim i januari- Så jävla kul! Sen i mars ska Novalie döpar- längtar som satan dit! och sen fortsätter bara roligheterna. Ni hör ju, jag har massor att se fram emot :)

Nu- TVN!

Over and out

Just det, denna stolen har vi fått av mina älskade gudföräldrar. De är helt underbara. Det tog tid att välja stol, men till slut blev det en brio sit och jag är såå nöjd! Den kommer någon dag i mellan dagarna. 



Fast vi ska ha en röd dyna till. Lite färgklick i tillvaron ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0