Vecka 17

Nu är det mindre än två veckor kvar tills vi ska på ultraljud och titta på den lille. Behöver jag säga att jag LÄNGTAR?! Då gör jag det: Jag längtar! Jag frågade mackan vem vi skulle ge barnet till om den blir ful. Jag vill ju inte ha en ful bebis. Men hans svar var typ att smeta in en banan i mitt ansikte som urartade och blev lite utav ett mat/godis krig. Jag antar att han inte uppskattade mitt förslag där. 

Det har varit ett par riktiga helvetes nätter med lyckliga 3-4 timmars sömn så jag vill ju inte direkt påstå att jag är den piggaste kaninen i buren, så jag tänkte ta en kolla på film/tvättar dag. Ska slänga på nån gammal rackare, stoppa handen i godis skålen och vänta tills kl är 14 då jag ska kriga med kläderna i tvättstugan.

Nu har jag gått in i vecka 17. 16+1 bör det vara om jag har räknat det rätt. Magen jäser för fullt och jag blir tjockare för var varje dag. Jag har lite märkliga saker som händer i magen som säkert är helt normalt men jag kan ju inte låta bli att undra om något utav det kanske är en spark eller liknande som jag inte vet att det är det eftersom jag inte vet hur det ska kännas. Jag har hört så himla många som kan känna det så här tidigt, så man vet ju aldrig.

Är det någon av mina gravida eller före detta gravida som vill dela med sig av vad de gör/inte gör, äter/inte äter under graviditeten? Det finns ju så mycket regler om vad man får och inte får göra och äta osv. Men håller ni alla rekomendationer stenhårt eller ser ni lättare på vissa saker??
Over and out!








Kommentarer
Postat av: Anonym

funkar dte?

2011-04-05 @ 14:09:37
Postat av: Sara ( fredriks tjej)

De jag har blivit rekomenderad om håller jag rätt hårt i. För att jag jobbar(handikappadebarn) med de jag gör en liten arbetskada kan man väl säga. Jag är så rädd att det ska bli nåt fel på vårat barn så jag gör de jag kan göra för att undvika de =).

kram

2011-04-07 @ 23:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0