Jobbjobbjobb

Idag är det äntligen dags för jobb igen! tjoho. Dock mår jag inte så bra men det är bara att bita ihop, det ska iallfall bli kul att komma till jobbet igen efter några dagar ledigt. Jag är så nyfiken på vem jag ska jobba med! Jag bara älskar alla i Täby, dom är så himla goa och glada hela bunten. 

Sitter och tittar på lilleman som sitter och skrattar smått hysteriskt åt någon ritad gubbe på barnkanalen, det är fachinerande hur roligt han kan tycka att det är. Jag skulle så gärna vilja hoppa in i huvudet och se vad han ser, uppleva det roliga. Hur gäftigt hade inte det varit att få kliva in i ett barns huvud för en dag? Okej, nu medger jag att jag kanske låter som en psykopat. Men erkänn!

Igår lagade jag kyckling africana. Jag börjar bli bortskämd med min egen mat och börjar nästan tro att jag inte är så himla kass ändå. Det smakade riktigt bra den här gången också. Jag och M har inte direkt lika smaklökar så bara för att jag gillar det så betyder det inte att det är gott. Men om han hämtar minst två gånger så är det iallfall garanterat godkänt. Sveriges mästerkock nästa kanske? 

Nu ska jag gå och plocka ut något ur garderoben som gör att jag ser riktigt tjock ut! (Hur ofta uttalar men den meningen egentligen?) Jag känner mig på humör för det idag när solen skiner och det är 14 grader i solen utanför vårt fönster. Helt okej måste jag säga. Kanske tar med migen bikini och lägger mig på parkeringen och låtsas att jag är utomlands också, vi får se.

Nu är det dags att fixa iordning oss för dagis och jobb. Ja, det blir inget dagis för mig alltså, men det kanske ni förstod...

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0